Un singur ofertant pentru modernizarea Aeroportului Caransebeș

Spunem ar putea veni, deoarece proiectul omului de afaceri Gabriel Olariu este încă în faza evaluărilor la minister, iar contractul este cu clauză suspensivă, semnarea acestuia depinzând de aprobarea finanțării nerambursabile! Așa cum spuneam, chiar și în aceste condiții, până la termenul din 25 mai, o asociere de firme a depus oferta pentru acest contract: UBITECH CONSTRUCȚII SRL (lider)-MITHRAS BUILD-LEVIATAN DESIGN-CONIM PARTNERS-CONFRASILVAS S.R.L.-LAGAN AVIATION & INFRASTRUCTURE LIMITED. Sunt firme din București, Roman, Curtea de Argeș, Giurgiu, dar și străine, cum e cazul LAGAN, cu sedii în Belfast și Washington, care a proiectat și construit peste 60 de aeroporturi în întreaga lume. Termenul limită pentru evaluarea acestei oferte este 28 iulie 2023.

Timpul nu lucrează însă în favoarea omului de afaceri Gabriel Olariu. Suntem deja în luna iunie, dinspre cei de la Transporturi nu se prea aude nimic, iar lucrările ar trebui finalizate până la finele acestui an. Și nu sunt puține de făcut, pentru că proiectul gândit de Olariu prevede repoziționarea și modernizarea pistei de aterizare – decolare pentru o lungime de 2.500 m, reconfigurarea căilor de rulaj pentru deservirea pistei, amenajarea unei platforme de acces la hangarele existente, amenajarea unei suprafețe de 15.950 mp pentru staționarea aeronavelor, realizarea unui sistem de preluare și dirijare a apelor pluviale către descărcările existente, realizarea unui sistem modern de balizaj, realizarea unui sistem de RADIONAVIGAȚIE ILS/DME SI DVOR/DME, realizarea unui sistem meteo AWOS și a unui sistem ATIS de coordonare trafic.

„Într-adevăr, licitaţia este cu clauză suspensivă pentru că nu avem garanţia finanţării. Dar eu sper că lucrurile vor fi pozitive!”, ne spunea la începutul lui aprilie omul de afaceri care vrea să modernizeze aeroportul din Caransebeș. Să-și fi păstrat optimismul și la început de iunie?

JCS-R.M.