Vești bune pentru șoferi! Înmatricularea autovehiculelor se va face mai uşor. Ce documente se eliberează online

Înmatricularea autovehiculelor se va face mai uşor, după ce Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor a simplificat procedura. Astfel, anumite documente vor fi eliberate online, iar dealerii auto vor putea înmatricula maşini în numele clienţilor.
Simplificarea procedurii de înmatriculare a autovehiculelor vine după ce un Ordin al ministrului Afacerilor Interne a fost publicat în Monitorul Oficial.

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor a transmis recent că a fost publicat în Monitorul Oficial al României Nr. 725 – O.M.A.I. Nr. 120/2020 pentru modificarea și completarea O.M.A.I. Nr. 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii și eliberării autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor.
Modificările aduse actului normativ fac parte dintr-o serie de intervenții necesare în vederea debirocratizării serviciilor publice, pe măsura creșterii gradului de digitalizare în România.
Simplificarea procedurii de înmatriculare constă în:
– posibilitatea înmatriculării unui vehicul nou de către operatorul economic care are ca obiect de activitate vânzarea vehiculelor noi, în numele cumpărătorului, în baza unui contract de mandat încheiat între aceștia;
– eliminarea unor documente pentru următoarele operațiuni: duplicat al certificatului de înmatriculare (cartea de identitate a vehiculului), înmatriculare/transcriere (fişa de înmatriculare);
– crearea premiselor pentru furnizarea serviciilor online la operațiunile: eliberare duplicat certificat de înmatriculare, radiere din oficiu, păstrare combinație număr de înmatriculare;
– procedurarea unor activități care nu erau prevăzute în varianta anterioară a acestui Ordin (duplicat placă cu număr de înmatriculare, păstrare combinație număr de înmatriculare);
– instituirea verificării conformității plăcilor cu număr de înmatriculare pentru care deținătorul și-a exprimat opțiunea de păstrare, cu standardele în vigoare și calitatea acestora;
– stabilirea unei perioade determinate în care poate fi solicitată atribuirea unei combinații păstrate a numărului de înmatriculare (1 an), precum și posibilitatea prelungirii acestei perioade;
– extinderea sferei solicitanților care pot beneficia de autorizații de circulație pentru probe;
– clarificarea situației categoriilor de vehicule supuse înregistrării la nivelul primarului localității, prin armonizarea cu prevederile actului normativ de rang superior;
– stabilirea unui flux de autorizare provizorie limitată la 5 zile, pentru vehiculele care nu prezintă documente de înmatriculare anterioare – în original, perioadă ce poate fi prelungită până la 90 de zile numai cu obținerea unei certificări a identității de la autoritatea competentă (RAR).
Reprezentanții DRPCIV recomandă solicitanților serviciilor publice să consulte listele documentelor necesare pe operațiuni de înmatriculare, transcriere, radiere, autorizare provizorie, eliberare duplicat etc., publicate pe site-ul www.drpciv.ro, înainte de prezentarea la sediile acestora în vederea depunerii documentelor.
Geanina LUCA