Executivul primăriei a prezentat un studiu de prefezabilitate realizat de specialişti, din care a reieşit că pasajul rutier ar fi costat aproape 11 milioane de euro, o sumă enormă pentru bugetul municipiuluiCaransebeş, alte incoveniente fiind afectarea platanilor din Parcul Dragalina, relocarea tuturor reţelelor de utilităţi (apă, gaz, comunicaţii, energie electrică) sau blocarea accesului unor locatari în imobilele din zona Tarom, CEC şi Nicolae Bălcescu.
„În urma dezbaterilor, consilierii locali au ajuns la aceeaşi concluzie pe care am avut-o şi noi, executivul primăriei în prezent nu este oportună o asemenea investiţie. Din punct de vedere tehnic şi edilitar ar crea foarte multe probleme în zonă, costul este enorm, de aproape 11 milioane de euro, aşa cum reiese din acest studiu de prefezabilitate. Sper ca cel care a făcut această propunere să închidă această polemică pentru că propunerile prin care unii consilieri solicită proiecte costă fiecare contribuabil din Caransebeş şi este păcat să cheltuim bani de la bugetul local pe propuneri ştiinţifico-fantastice“, a precizat primarul Marcel Vela.
Cel care a venit cu ideea pasajului rutier, consilierul PDL Ilie Buzescu, a prezentat consilierilor doar câteva date despre firme care proiecteazăpasaje și câteva exemple de astfel de lucrări realizate în România, fără a prezenta însă date concrete despre surse de finanțare.
La această întrebare, pusă de mai mulţi aleşi, răspunsul lui Buzescu a fost de fiecare dată acelaşi: „Lucrez cu specialişti dispuşi să vină aici să vă prezinte astfel de variante“. Ideea consilierului local nu a fost susţinută nici măcar de şeful acestuia de partid, Alexandru Stănescu, ce a precizat că un pasaj rutier pe sub Parcul Dragalina nu este necesar, din cauza costurilor foarte ridicate şi a faptului că traficul din zona centrală nu este atât de mare încât să impună o astfel de investiţie.
Lidia Almăjanu