Get Adobe Flash player

AquaCaras le-a umplut paharul

Tot mai mulți cărășeni ne-au scris în ultima perioadă pe adresa redacției, nemulțumiți de activitatea societății AquaCaraș. Printre problemele ridicate de aceștia se regăsesc continua majorare a tarifelor la apă și canalizare percepute de societate sau faptul că aceasta lasă fără apă și buni platnici, în încercarea de a-i pedepsi pe cei care nu-și achită facturile la timp

 La Caransebeș, de exemplu, municipiu unde apa este distribuită prin cădere și nu prin pompare, ceea ce înseamnă, teoretic, costuri mai scăzute, gugulanii sunt nemulțumiți de ultima majorare a tarifelor AquaCaraș, ce au ajuns acum la 4,51 lei/mc de apă și 1,93 lei/mc de canalizare. Chiar dacă aceste majorări nu sunt pe placul administrației locale, Primăria nu are ce face și poate doar să ia la cunoștință despre creșterea tarifelor. „Distribuția apei și gestionarea rețelelor se face de cătreAquaCaraș și nu de către Primărie sau Consiliul Local. Orice cost suplimentar ne afectează prin apa consumată la primarie, cantina socială, grădinițe, școli, licee, seră ori spital. Sunt la fel de supărat ca mulți dintre concitadinii mei, dar repet, prețul apei este stabilit de AquaCaraș și, deocamdată, nu avem ce face”, spune primarul Marcel Vela.

Edilul-șef consideră că după finalizarea implementării proiectului european de reabilitare a infrastructurii de apă și canal derulat prin AquaCaraș, cele două municipii și șase orase își vor putea stabili din nou singure tarifele.

„Am început investiții acum doi ani la Uzina de apă și la rețeaua de distributie, continuăm anul acesta cu o nouă stație de epurare care se va construi de la zero în zona Racovița, stație care costă aproape 300 de miliarde lei vechi și nu o puteam realiza singuri cu bani doar din bugetul local, iar la anul vom reabilita și extinde rețelele de canalizare în tot Caransebeșul. După ce terminăm acest proiect, probabil că AquaCaraș se va desființa și atunci vom fi din nou independenți, inclusiv la stabilirea prețului”, a adăugat Vela. Acesta a precizat că, pe de altă parte, era nevoie de AquaCaraș ca să fie îndeplinită condiția de minim 100.000 de beneficiari ai proiectului de modernizare a infrastructurii de apă și canal, condiție pe care niciuna din cele opt entități administrative nu o îndeplinea separat.

Probleme şi la Oraviţa

O alta problemă este la Oravița, de unde o abonatăAquaCaraș ne-a descris următoarea situație: „La blocul C9, Zona Gării, apa se taie după bunul plac al AquaCaraș, deja a doua oară în ultimele zile. Din 20 de apartamente, unele locuite altele nu, unii nu își plătesc apa la timp și au datorii. AquaCaraș, în loc să le taie doar acestora apa sau să îi acționeze în instanță, vine și o taie de la apometrul din fața blocului, astfel că eu nu am datorii dar nu am nici apă. Sunt oameni bolnavi, copii mici în acest bloc, este toiul verii, sunt 26 grade afară și apă nu avem!”, ne scrie femeia, nemulțumită și de faptul că dinspre AquaCaraș vin doar explicații și niciodată rezolvări concrete.

„Nu mi se pare corect să mi se spună că „noi, locatarii” am fost de acord cu condițiile contractuale, impuse tot deAquaCaraş. Am contactat și conducerea orașului care este de acord cu noi. Șeful AquaCaraș Oravița poate fi contactat doar telefonic și îmi vorbește de clauze contractuale iar cand îi spun că voi anunța OPC și mass-media îmi spune „știți, trebuie să-i speriem cumva pe cei datori să vină să plătească”, mai adaugă abonata care plătește un serviciu fără ca acesta să-i fie furnizat. Potrivit acesteia, operatorul de apă-canal ar trebui să investească în niște țevi și puțină muncă și să aducă apa prin casa scării, la fiecare apartament.

Nina Curiţa

Sursa: http://www.caon.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Blue Captcha Image
Refresh

*